Dag 14 : Toch maar een spraytje.....

24 juni 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Gisteravond was ik helemaal op...denk dat de moeigheid er uitgekomen is en lag om half 9 al plat. Vanmorgen om 7 uur weer fris en fruitig de auto in naar Yellowstone. De rit was zo voorbij en bij aankomst blijkt dat het hotel nog geen 5 minuten vanaf de noord-ingang van het park zit. In het park moet je natuurlijk nog wel een stuk rijden om op speciale plekjes te komen. Omdat we pas rond half 11 echt de goede richting op gingen hebben we besloten om het vandaag wat dichterbij te houden en morgenochtend kunnen we bij wijs van spreken om 7 uur al het park in en rijden we wel wat dieper het park in. De eerste stop was bij Albright Visitors Center dat gelegen is aan de Mammoth Hot Springs. Omdat iedereen die we spraken ons adviseerde om een "bearspray" te dragen hebben we voor de zekerheid toch maar een gekocht, ook omdat in het park afgelopen weken wat incidenten zijn geweest. Dus met spray (én mes wat erbij zat) op zak gingen we op pad. Als eerste dus de Mammoth Hot Springs. Ik ben in Turkije nooit in Pamukkale geweest, maar wat ik er van gezien heb lijkt dit er wel een beetje op. Zo apart om te zien dat de stoom echt van het water af komt. Alles is afgezet, dus even voelen zit er niet bij. Daarna was het 18 mijl (ong.34km) met de auto naar het volgende punt, Tower Roosevelt. Onderweg zagen we herten en bisons en.........jaja.....eindelijk 2 beren!!!!! Was wel op een berg, maar de hele weg stond stil aan 2 kanten en iedereen snel foto's schieten natuurlijk. Het was een moeder en kind, zo gaaf om dat te zien en nu snap ik dat er aangeraden wordt om een spray te dragen. Bij Tower Roosevelt was de wandelroute afgesloten omdat er iemand gewond was, er was blijkbaar iemand gevallen en zijn enkel was ernstig gewond, dus hebben alleen de Tower Fall kunnen zien. Daarna terug gereden naar het hotel om in te checken voor 3 nachten. Weer een prima hotel met een mooie en schone kamer, uitzicht is minder, want kijken tegen een muur, maar dan houden we toch lekker de gordijnen dicht hihi. Na even googlen naar een leuk eettentje hebben we de moed maar opgegeven,want de helft heeft geen internetsite of er staan alleen maar negatieve recensies. We zijn uiteindelijk een tentje in gegaan en nadat we de bestelling gedaan hadden, hadden we gelijk al bedenkingen of het goed zou gaan. Yusuf hoorde 2 jongens, die daar werkten, turks praten en wat blijkt....werken er gewoon 2 landgenoten van hem daar!!!! We kregen gelijk een "vip" behandeling en kregen een heerlijk toetje van hun.....jeeh, wat was dát lekker!!!! Gelukkig zijn we hier nog 2 dagen/avonden en dat maakt het verblijf in deze plaats toch wel weer bijzonder, net als die 2 meiden in Revelstoke. Morgenochtend weer vroeg op pad om de zuidkant van het park te bekijken, dat is een ritje door het park van zo'n anderhalf uur. Yellowstone wordt vervolgd.........fijn weekend allemaal!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vanessa:
    25 juni 2016
    Yes!! Eindelijk beren op jullie pad.. Lijkt me een bijzondere ervaring.
    En wat leuk dat zelfs daar de turkse taal nog van pas komt. Ik zeg Boffen!! De muur in het hotel maar voor lief nemen, na al die toplocaties..
    Mooie dagen nog daar! Liefs en dikke kus van ons
  2. Gonda Kulker:
    25 juni 2016
    Jeeh. Toch 2 beren gezien. En wat Pamukkale betreft.....daar moeten jullie toch een keer heen gaan. Denk dat het groter is dan Mammoth hot spring. Wat leuk de twee Turkse jongens. En de VIP behandeling. Zo ver weg en toch landgenoten tegen komen. Xxx
  3. Tineke:
    25 juni 2016
    Jullie zongen nu eindelijk kzag 2 beren broodjes smeren he! En top om in the USA Turks te kunnen praten, morgen maken ze missschien weer iets speciaals voor jullie, alleen maar leuk!! xx
  4. Maaike:
    27 juni 2016
    Als je die spray en het mes maar daar laat, niet naar kantoor op doen hoor ;-) hahaha
  5. Tilly:
    30 juni 2016
    Haha leuk verhaal weer en als je ook nog eens twee Turkse jongens tegenkomt waar je even een babbeltje mee kan maken hoe leuk is dat....verder weer allemaal super mooi....een sprookje eigenlijk.....toch?