Dag 13 : Bezoek aan de hoofdstad

23 juni 2016 - Helena, Montana, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vroeg vertrokken naar de volgende bestemming Helena, de hoofdstad van de staat Montana. Vanaf Kalispell ruim 3 uur rijden, maar het was weer een prachtige rit met mooi natuur. Omdat we vrij vroeg bij het hotel aankwamen en de kamer nog niet klaar was hebben we de auto daar laten staan en zijn we te voet Helena in gegaan. Als eerste naar Het Capitool van Montana gelopen en daar vandaan de Cathedral of St.Helena bezocht. Er was een mis bezig, dus konden niet ver de kerk in en heb helaas ook geen kaarsje kunnen branden, want die stonden vooraan in de kerk. Daar vandaan het centrum in gelopen, maar dat was weer 10x niks. Toen nog Reeder's Alley bekeken, dat is het oudste plekje van Helena dat nog in de originele staat verkeerd. Een aantal pandjes zijn wel gerenoveerd, maar er staan nog 3 huisjes aan de voorkant die nog wel in de oude originele staat zijn. Daar vandaan was het nog een minuut of 50 lopen naar het hotel. Daar aangekomen waren we helemaal op...eerst 3 uur in de auto, toen een uur of 5 geslenterd en het was vandaag ook goed warm, dus zitten nu uitgeteld op onze kamer. Vanmiddag laat en zwaar gelunched, dus we gaan straks even een snelle hap halen bij de supermarkt aan de overkant. Net even gekeken wat ze hebben en dan zal het waarschijnlijk sushi voor Yusuf worden en een salade voor mij :-). Morgen gaan we naar Yellowstone en daar blijven we 3 nachten, dus fijn dat we daar weer wat langer kunnen blijven. Hoop dat er morgen weer wat spannends te melden is, vandaag was het weer een beetje een relaxdag.....

1. Tineke:
    24 juni 2016
    Nou wat jullie hebben wel een heel goede conditie hoor, eerst 3 en een half uur rijden dan weer 5 uur lopen, je tante doet t je niet na!! Maar idd lekker vroeg naar bed en dan met frisse blik weer naar het Yellowstone park! Super!xx
  2. Maaike:
    24 juni 2016
    Jammer dat er weinig te doen was in deze tussenstop... morgen lekker naar Yellowstone! Veel plezier en ik zie de fotos en het verhaal wel verschijnen ;-)
  3. Ab, karin en Dani:
    24 juni 2016
    Relaxdag??? Met 5 uur lopen? Hihi ik vind het ook sportief!!! Weer op naar de volgende bestemming! Geniet ervan en we kijken weer uit naar de volgende verhalen!

Dikke knuffel