Dag 19 : Tropisch warm

29 juni 2016 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Vanmorgen al vroeg vertrokken Badlands National Park, een uur rijden vanaf het hotel. Gister al even gegoogled naar het weer en het zou vandaag erg warm worden, vandaar weer vroeg op pad. Rond kwart over 8 reden we het park in en had al gelezen dat een halve dag voldoende zou zijn. We konden met de auto door het park rijden, de route wordt ook wel de Badlands Loop Road genoemd, een weg van 35 km door het park met diverse stoppunten. Het eerste waar ik aan moest denken toen we binnen reden was dat dit park een miniversie van de GrandCanyon is, maar dan écht een mini. Het was wel mooi om te zien en de stilte eromheen. Het begon steeds warmer te worden, dus we zijn er als het ware een beetje doorheen gesjeesd en een paar keer uitgestapt om foto's te schieten en nog 2 korte routes gelopen. Tegen 11 uur was het al 29graden en het water liep al aardig over onze rug, dus lekker de auto in met de airco aan...jaja...zelfs ik had het een keer warm hahah. Op de terugweg zijn we, net nadat we de stad inreden, gestopt bij een mall/winkelcentrum en daar nog even lekker geshopt. Op een kleine lunch en een bakkie Latte bij Starbucks na niks gekocht.....de koffer zit inmiddels al vol (die van Yusuf natuurlijk!!!) dus dat kwam goed uit. Inmiddels was de temperatuur al opgelopen naar 39,4 graden en aangezien het hotel een zwembad én terras heeft, dacht ik eraan om daar even gebruik van te maken. Nadat ik even gevoeld had en het buiten zo benauwd was, besloot ik toch om het maar niet te doen en lekker even af te koelen en te relaxen op de kamer. Morgen gaan we weer door, dus lekker even de tijd genomen om de planning op te maken. Toen we gingen eten rond 6 uur was het nog steeds 100F, dat is 42,2 graden...maar gelukkig is het wel goed koel op de kamer. Vanavond maar wéér om tijd naar bed, dat proberen we elke avond wel en toch wordt t toch later dan de bedoeling was. Tevens is het eind voor ons in zicht....nog 3 hotels te gaan....

1. Gonda Kulker:
    30 juni 2016
    Jullie hebben ook alle weertypes meegemaakt. Sneeuw, regen hagel en nu zelfs 41 graden. ☔❄⛄. Hier is het echt zomer. 15 -16 graden en vootal regen heeel veeel regen. xxx
  2. Anne-Marie:
    30 juni 2016
    Wat gaat het weer snel opeens, Jes, moeten we weer afkicken straks, al die weken een gezellig verslag bij het ontbijt, wat een leuke foto's weer, fijne dag,
  3. Maaike:
    30 juni 2016
    Heerlijk, eindelijk warm weer... maar wat krijg je dan 'bloed' hitte hahahah. Gelukkig hebben ze overal airco. Je moet er niet aan denken dat die er niet is en je overal zit weg te zweten bleh! Maar weer mooie foto's! Jammer dat je niks voor jezelf hebt kunnen kopen, maar ze verkopen ook geen esprit daar natuurlijk ;-) hahahaha. Veel plezier de laatste dagen en tot volgende week donderdag ( nog 1 weekje dan zie ik je weer, joeppie!!!) xxx
  4. Tineke:
    30 juni 2016
    Als er toch eens geen airco was!!! Dat het zo warm was, pffft.
    Maar dat je niet even in het zwembad was gesprongen, ik had het wel geweten hoor! Dat is pas echt afkoeling, maargoed op de hotelkamer was t ook ok! Nog flink genieten hoor de laatste dagen! xx