Dag 20 : Lange rit en weinig te doen....

30 juni 2016 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag de laatste "lang" rit.....290 miles/ 466 km. Om half 7 vertrokken vanuit Rapid City en de reis liep voorspoedig. Eerste 1,5 heeft Yusuf gereden, de rest ik :-). Het was een fijne weg, alleen maar recht toe recht aan en flink op de gaspedaal getrapt want maximale snelheden waren steeds 75-80 miles, dus dat schiet lekker op. Iets na 11 uur kwamen we aan in Cheyenne en als eerste hebben we het Cheyenne Frontier Days Old West Museum bezocht. Elke jaar is er eind juli een week lang rodeo en staat de hele stad op z'n kop. Er was van alles te zien...rijtuigen van ruim 100 jaar geleden, medailles en trofees van winnaars, kleding, noem het maar op. We waren er helaas wel snel doorheen, dus op naar de volgende op de lijst, Downtown. Ik had gelezen dat er diverse winkels zijn die echte cowboy/westernkleding sn spullen verkopen....er was 1 megawinkel die van alles verkoopt, maar dat was ook alles. Aangezien Cheyenne de hoofdstad van de staat Wyoming is, staat er hier net als Sheridan ook het capitool. Helaas zijn ze deze aan het renoveren, gebouw staat in de steigers en is ook het tijdelijk gesloten, dus die kon ik ook al van de lijst schrappen. Dan maar even bij het Visitorscentrum nagevraagd wat er nog meer te doen was, maar helaas...daar waren we ook zo klaar. Het was pas 2 uur en besloten maar te gaan bekijken waar we aankomende 2 nachten verblijven en moesten daarvoor nog bijna 20 minuten voor rijden. Het hotel is wederom prima, wel een beetje afgelegen, naast een industrieterrein, maar hebben tenminste vrij uitzicht deze keer :-). Eind van de middag toch nog maar een keer gaan kijken in Downtown of we toch niet iets over het hoofd hebben gezien en nee...dat hadden we niet. Dat wordt nog een uitdaging voor morgen want dan zijn we hier ook nog een hele dag..... Onderweg hadden we een (Italiaans) restaurantje gezien waarvan we ook steeds reclame op tv van zien, dus daar gegeten.....pffff....het was veel en alles achter elkaar.....Het was gewoon zonde om alles te laten staan en weg te laten gooien, dus we hebben ons omgedoopt tot echte Amerikanen en de klikjes meegenomen voor morgen, we hebben tenslotte een koelkast en magnetron op de kamer, dus waarom niet? De vermoeidheid gaat nu ook werken...meer dan vorig jaar...ook Yusuf heeft alle dagen weer last van z'n rug gehad....maar goed dat ik extra medicijnen en smeerseltjes had meegenomen, die ligt nu lekker plat met de afstandsbediening in z'n hand en ik ga zo het laatste wasje eruit halen.....

1. Anne-Marie:
    1 juli 2016
    Ja, dat kan je natuurlijk ook treffen, dat wat je had verwacht tegenvalt. Wel jammer, maar je moet keuzes maken. Ik zou maar even lekker relaxen dan, en ook voor Yusuf misschien wel even fijn om zijn rug wat rust te geven Het zijn ook hele afstanden die jullie afleggen, de foto's zijn weer leuk, fijne dag xxx
  2. Tineke:
    Jammer dat" bijna "de laatste plekjes iets minder zijn dan jullie je hadden voorgesteld! Maar idd een rustpauze is wel goed voor yusufs rug, want jullie lopen.......................zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!
    En prima toch dat jullie een doggybag gevraagd hadden voor het overgebleven food! Morgen lekker alles opeten in jullie hotelkamer!xx
  3. Gonda Kulker:
    2 juli 2016
    Hebben jullie nog van die mooie laarzen gekocht?