Dag 15 : Wat een dag.......

25 juni 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Het zou een vermoeiende dag worden, want ik had een planning gemaakt om het hele park rond te gaan en dan bij de hoogtepunten te stoppen. Om 7 uur reden we dan ook het park in via Mammot Hot Springs waar we gisteren als eerste gestart zijn. Eerste bestemming was Norris met de stoppunten; Norris Geyser Basin en Artists Paintpots. Daarna was de Gibbonfall aan de beurt. Onderweg kwamen we nog wat loslopend wild tegen....er liep een bison midden op de weg en liet zich niet wegjagen door de auto's...hij bleef gewoon eigenwijs in het midden lopen hahah. Daar vandaan was de "hoofdbestemming" Old Faithful, met als hoogtepunten de Lower, Midway en Upper Geyser Basin. Heel apart om te zien dat al die Geysers ook echt staan te koken en de kleuren die sommige hadden....écht supermooi. Het hoogtepunt was toch wel de CastleGeyser bij Old Faithful zelf. Vanmorgen kwamen we Duitsers tegen en die waren daar gestart en hadden gehoord dat de Castle Geyser vanmiddag rond 2 uur en 4 uur zou uitbarsten. We waren daar toevallig rond dat tijdstip en na een hoop rook kwam hij echt tot leven, ongelofelijk wat was dat mooi om mee te maken. Via de WestThumb, LakeVillage en Canyon Village weer terug gereden naar het hotel. Het was de bedoeling dat we bij die plaatsen ook nog zouden stoppen, maar op een gegeven moment waren we het zat en reden we maar door. Het was toch nog een hele rit en in het park mag je ook maar maximaal 45 Miles rijden en op sommige stukken zelfs nog minder. Onderweg was er nog een ongeluk gebeurt, lag een auto op z'n kant in het bos en achter elkaar politie, brandweer en ambulance....Ook was er weer een opstopping vanwege een wild dier en dat bleek dus een zwarte beer te zijn, due wij helaas alleen van de achterkant hebben gezien. Tegen half 6 reden we het park uit, even opfrissen en weer naar Yusuf "z'n vrienden"  bij de Cowboy Lodge&Grille om te eten. Morgen laatste dag Yellowstone...jammer...als er een park is dat je gezien moet hebben in Amerika, dan is het dit park wel!!!

1. Vanessa:
    26 juni 2016
    Wauw wat ziet dat er gaaf uit zeg! Net als die bison op de weg..
    Geniet van jullie laatste dag Yellowstone. Ik moet steeds denken aan Yogi bear als ik dit lees maar die hebben jullie natuurlijk niet gezien haha.. Liefs en goeie rit verder xxx
  2. Tineke:
    26 juni 2016
    Hij ziet er behoorlijk woest uit, niet Yusuf hoor, maar die Bison!! haha.
    En wat indrukwekkend die geiser! Echt mooi om mee te maken en toevallig da hij net ging spuiten! Eet nog een keer lekker bij jullie "vrienden"! Afiyet olsun! xx
  3. Gonda Kulker:
    26 juni 2016
    Wat een prachtige foto's weer. Kan nog steeds niet geloven dat dit allemaal echt is. Op naar een nieuwe dag. Rij voorzichtig maar geniet vooral. Xxxx
  4. Coccie:
    26 juni 2016
    Moet onvergetelijk zijn voor jullie en voor ons ook omdat jullie het met ons delen...