Dag 12 : Het water op

22 juni 2016 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Ik heb me vanmorgen helemaal uitgeleefd op het ontbijtbuffet!!!! Nee hoor...heb me ingehouden. Sinds we hier zijn hebben we een nieuwe verslaving, yoghurt met granola en verse vruchten, dus helemaal happy dat dit ook bij het buffet stond. Heb wel een blueberry pancake erbij gegeten, sja...ik pas me aan waar ik ben hè haha. Om 7 uur gingen we op weg naar het Glacier National Park...nog 45 minuten rijden van ons hotel. Eenmaal in het park nog een kwartiertje gereden voordat we op plaats van bestemming waren. Zoals in alle parken heb je diverse trails/wandelingen, maar het is altijd moeilijk om te bepalen welke je moet doen. We hebben gekozen voor de Trail of the Cedars/Avalanche trail, een wandeling van ongeveer 8 km maar volgens m'n stappenteller was het meer. Er stonden megaborden met waarschuwingen voor beren, maar hoe groot is de kans dat wij er nou een tegen komen?? Heel klein, maar het was echt een donker bos en het was echt wel even eng vooral op stukken waar we niemand tegen kwamen. Aan het eind van de trail kwamen we bij het AvalancheLake uit, ook weer zo'n mooi meer dat verstopt zit diep in de bossen. Eenmaal terug snel geluncht want was de bedoeling dat we nog een wandeling zouden maken. We kwamen aan bij het McDonaldLake en Yusuf zag een standje waar boten te huur waren. Het was prachtig weer, dus besloten om een uurtje te gaan varen. We moesten even wachten en toen er een boot vrij kwam had ik nog bijna ruzie met een groep chinezen. De jongen van de stand had gezegd dat zodra er een bootje terug kwam dat degene die als eerste bij de stand staat de boot krijgt en sja...ik kan er niks aan doen dat ik eerder vooraan stond dan zij...maar die jongen bleef koelbloedig, liet de chinezen uitrazen en wij kregen de boot. Heerlijk een uur over het McDonaldLake gevaren en daarna waren we het wel zat en aangezien we ook nog bijna een uur moesten rijden besloten we maar om terug te gaan naar het hotel. Vanavond lekker pasta gegeten bij een restaurantje in het dorpje zelf en zo weer voorbereiden voor morgen, dan verlaten we Kalispell en gaan we naar Helena...weer 3 uur rijden. Daar blijven we 1 dag/nacht, dus de wekker staat weer op 6 uur zodat we weer maximaal van de dag kunnen genieten.

1. Maaike:
    23 juni 2016
    Het is net of ik er een beetje bij ben zo.. leuke verhalen zeg. Bijna 2 weken weg, maar na al die verhalen lijkt het wel maanden zoveel maken jullie mee. Geniet! xxx
  2. Bernadette:
    23 juni 2016
    Gezellig zo op het water, wat een prachtige foto's weer en aan jullie gezichten te zien is het een en al genieten! Wij gaan morgen een weekje naar Cochem (duitsland) en daar heb ik geen internet of heel slecht, geniet van de komende dagen en als we terug zijn lees ik jullie avonturen weer verder! Veel plezier xxxxxxxxxxx
  3. Tineke:
    23 juni 2016
    Hai daar ben ik weer, even snel de verhalen van afgelopen dagen gelezen!! wat super lekker zo op het water he! En wat zien jullie toch veel, ik denk dat jullie juist heel blij mogen zijn dat jullie geen beer tegenkomen! brrrr, eng! enjoy!1 xx